وبلاگ مدرسه اباجعفر الباقر علیه السلام

مقام معظم رهبری (مد ظله)اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران نوجوانی و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم.

وبلاگ مدرسه اباجعفر الباقر علیه السلام

مقام معظم رهبری (مد ظله)اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران نوجوانی و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم.

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ب.ظ

گرفتن بیعت برای ابوبکر به چه قیمت؟

مدرسه علمیه اباجعفرالباقر علیه السلام- گرفتن بیعت به چه قیمت؟

نه تنها امیرالمومنین علیه السلام را در مشورت در امر خلافت دخالت ندادند بلکه بنابر آنچه اب ابی شبیه (استاد امام بخاری)در کتاب المصنف به آن اعتراف کرده ،باخاندان وحی و مخالفین دستگاه حاکم با تندی و خشونت برخورد کردند.

ابن ابی شبیه می نویسد:

حدثنا زید بن اسام عن ابیه اسلم انه حین بویع لابی بکر بعد رسول الله کان علی و الزبیر یدخلان علی فاطمه بنت رسول الله فیشاورونها و یرتجعون فی امرهم فلما بلغ ذلک عمر بن الخطاب خرج حتی علی فاطمه فقال یا بنت رسول الله والله ما من احد احب الینا من ابیک و ما من احد احب الینا بعد ابیک منک، و ایم الله ما ذلک بمانعی ان اجتمع هولاء النفر عندک ان امرتهم ان یحرق علیهم البیت

اسلم می گوید:وقتی که بعد از پیامبر با ابوبکر بیعت شد علی علیه السلام و زبیر به عنوان اعتراض و مخالفت با دستگاه خلافت در خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها جمع شدند.وقتی که خبر به عمر رسید بر فاطمه وارد شد.وگفت ای دختر رسول خدا همواره تو و پدرت نزد من محبوب ترین افرا بوده اید اما به خدا قسم هیچ چیز مانع من نخواهد شد اگر این افرادی که نزد تو جمع شده اند خارج نشوند دستور می دهم خانه را آتش بزنند

المصنف،ابن شبیه:7/433 ،ح37034 ،کتاب المغازی ،باب ماجاء فی خلافه ابوبکر و سیرته فی الرده

منبع : دریغ از یک جواب


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی